آغاز همکاری‌های آستراخان روسیه و گیلان در زمینه‌ی گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان طی نشست مشترک با هیئت تخصصی گردشگری آسترا خان برلزوم همکاریهای دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص ظرفیتهای استان گیلان گفت: جاذبه های گردشگری و تاسیسات گردشگری موجود در استان گیلان این امکان را فراهم می آورد، زمینه ی حضور گردشگران فراهم شود.

وی گفت: قرابت های فرهنگی بسیار خوبی بین آسترا خان روسیه و گیلان وجود دارد که به واسطه ی آن با برگزاری هفته های فرهنگی در دو منطقه توانمندیهای بخش های مختلف اعم از گردشگری صنایع دستی عرضه شود.

علیزاده گفت: صنایع دستی استان گیلان بسیار فاخر و در بر گیرنده است و این موضوع می تواند در مبادلات تجاری،بازرگانی در منطقه آسترا خان موقعیت اقتصادی مناسبی را فراهم کند.

این مقام مسئول در میراث فرهنگی گیلان در زمینه ی برگزاری تورهای گردشگری گفت: با توجه به بسترهای زیرساختی استان گیلان و گروههای فعال تورگردانی و ویژگیهایی که از استان گیلان می توان سراغ گرفت ،برگزاری تورهای گردشگری با موضوع سلامت و درمان،ورزشی،تاریخی و فرهنگی ،اکوتوریسم ،روستایی و... می تواند بهترین فرصت برای حضور گردشگران خارجی در این استان باشد.

وی فرصتهای سرمایه گذاری در استان گیلان را مهیا دانست و گفت: با تسهیل شرایط و حاکم نمودن فضای حقوقی سرمایه گذاری خارجی گیلان آمادگی دارد در بخش گردشگری سرمایه گذاری خوبی را به انجام برساند که بهترین موضوع بی تردید گردشگری دریایی است که استان آستراخان روسیه از تجربیات خوبی در این خصوص برخوردار است.

در ادامه ی این جلسه خانم تایتانا پور ویلوا معاون گردشگری و ورزشی آستراخان روسیه بازدید از استان گیلان را بسیار مفید و موثر دانست و گفت:اگرچه زمان برای دیدن همه جاذبه های گردشگری بسیار محدود بوده است اما می توان گفت: این استان از ظرفیتهای بسیار خوبی برخوردار است.

تایتانا گفت: این مناسبات فرهنگی و اقتصادی می تواند به توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی دو منطقه کمک شایان توجهی کند .وی در پایان گفت:آستراخان روسیه آمادگی میزبانی مقامات استان گیلان در آستراخان را داشته تا از نزدیک ضمن بازدید از فرصتهای موجود در آستراخان روسیه تفاهم نامه های همکاری نیز مبادله شود.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139302094